tisdag 23 juni 2009

Hollywood bromskloss?


En av de bästa krönikor jag läst på länge handlar om Hollywood, dess övertramp och rationalen bakom dessa plus avslöjandet om terroristgruppen "Gula Brigaderna". Skynda er och läs. Krönikan är skriven av Kjell Häglund och finns att beskåda på Filmnyheterna. Glöm inte att ta in Henrik (Antipiratbyrån) Ponte'ns patetiska svar. Det är bara för mycket egentligen.
Jag bara måste citera en bit ur Häglunds text:

"I decennier har kulturmedvetna svenskar i 1930- till 50-talsgenerationerna varnat för att vi är i Hollywoods förgiftande våld. Nu när vi verkligen är i detta förgiftande våld står precis samma människor redo att dela ut de första slagen och giftinjektionerna. "

På tal om film och sånt så ser jag till min bestörtning att filmbolaget Columbia lagt ner sitt senaste projekt "Moneyball". En film där Brad Pitt skulle medverka. Bolaget skyller på manusändringar och annat men vi vet bättre eller hur?
Det är fildelare som redan innan filmen är klar på något sätt har laddat ner den och åstadkommit miljardförluster för Columbia. Det är jag säker på.


Inga kommentarer: