måndag 5 oktober 2009

Mere Conduit för bövelen och ned med FRA

Jag blir så trött på alla dessa angrepp på nätet. Nätet skall vara fritt därmed basta! Mere Conduit för nätleverantörerna således, budbärarneutralitet för bövelen.
Leverantörerna i Sverige har hajat det här och skrev ett inlägg om den saken i SvD.

Och på tal om nätet, snart (14/10) blir det omröstning om FRA 2.0 i riksdagen och förmodligen kommer den att gå igenom, tyvärr måste jag säga även om jag hyser ett visst hopp om motsatsen. Övervakning är enbart av ondo i min bok och i varje förnuftig människas bok.

Fast många rycker på axlarna och pratar om det berömda rena mjölet i påsen. Jodå, det kan du ha men tyvärr så är det inte du som bestämmer vad som skall vara rent eller inte. Det finns en hel bunt med övervakningslagar som drivit igenom eller ska drivas igenom och bloggen opassande har gjort en översiktssida på det som du kan titta på här.

Phuii jag orkar jädrar i min låda inte skriva mer. En som orkar och skriver mycket på roligt och allvarligt och ja läs själva är Pezter. Jag rekommenderar ett besök :)

Inga kommentarer: