onsdag 14 oktober 2009

De folkvalda sålde ut folket, FRA-lagen gick igenom

Jaha, så gick då FRA-lagen igenom och jag blir så jävla förbannad. Ja, jag tar i men riksdagen klubbade idag igenom beslutet med röstsiffrorna 158-153. (edit 159-152) Så nu har alliansen förvandlat Sverige till ett Stasiland där FRA gänget sitter och kollar varenda grej du gör på nätet.
En lag som är helt onödig och flertalet av försvarsutskottets ledamöter vet inte ens vad lagen handlar om enligt SvD idag.
Våra folkvalda har sålt ut oss och jag är bitter, bitter.
- - - -
Och som av en ren händelse kan jag notera att i Luleå och Piteå hoppas man på att Facebook, Yahoo och E-bay ska ställa serverhallar i antingen Luleå eller Piteå pga den billliga elen och kylan. Projekt Invest in Luleå heter det hela och lycka till säger jag med tanke på ovanstående lagstiftning. Google flyttade ju sina servrar från Sverige enbart inför hotet om FRA och nu är det verkställt. Som sagt lycka till.

Inga kommentarer: