måndag 17 augusti 2009

Slut inspiration fast....

Tusan, det är inte bara sommaren som lägger ner och börjar sakna inspiration, även en annan börjar tackla av en smula och får inte till det riktigt.
Vad kan det bero på?
Kan det bero på att man helt plötsligt känner en oerhörd vanmakt inför allt skit som bara tornar upp sig. Politiker som skor sig och sina närmaste och vill övervaka och reglera resten av befolkningen.
Banker som bonusskor sig och sina närmaste när de har skinnat skattebetalarna. Själv har man knappt så man klarar sig.
Sedan det senaste som drog ur proppen i humörkaret. Det som fick mig att tänka på vilken skitvärld vi lever i.
En stackars igelkott som låg överkörd mitt på gatan, ja eller vänster körfält. Jag såg den på 50 meters avstånd när hustrun och jag kom körande häromdagen. En gata här i Luleå som man ska köra 30 på, en gatdjävel där trafiken är så liten att man ta mig fan kan se en mygga traska över vägen för inget annat rör sig. Men nejdå, en jävla ouppmärksam bilist, förmodligen någon sms-ande idiot hade lyckats pricka igelkotten och där låg den, död med tarmarna ute.
Fan jag är inte blödig alltså men detta fick mig att flippa ur och sedan deppa ihop.
Ja, jag vet det finns svältande människor och det finns krig och död i världen. Men detta kändes så onödigt, så hemskt, just då. Capice?

- - - - - - - -
På tal om elände: Borde inte landstingsrådet i Norrbotten, Kent Ögren, ta sitt förnuft till fånga och avgå. Ah, men det kanske är att begära för mycket av en person som kan köpa imaginära takpannefabriker för miljontals kronor? Samma person som säger att vi har inte råd att betala våra läkare ordentligt. Så de flyttar och landstinget eller ska vi säga klanttinget (?) måste betala stafettläkare som bara blir så dyrt.
Ja, det är nog att begära för mycket så jag säger det till honom i stället.
-Gör skattebetalarna i Norrbotten en tjänst och avgå. Det vore en finfin besparing så här i kristider.

1 kommentar:

Murveln funderar sa...

Igelkotten är ju vårt landskapsdjur här på Gotland och man tycker att folk här borde visa lite extra hänsyn till dess ljuvliga varelser. Men inte fan. Såg ett lik efter en stor maffig hanne som låg överkörd längs min cykelrunda. Idag stannade jag och vaktade en liten parvel som var ute på dan och vimsade omkring bredvid en trafikerad väg. Dessbättre gick han in bland villorna efter en stund!
Det är 30 km på ALLA gatorna här nere också! Förbannad är bara förnamnet...