måndag 9 november 2009

Stora cachhuggsexan för miljarder

Så blev det då som jag förutspått angående jobbcoaching och jag vill inte säga, vad var det jag sade, men motvilligt kommer det över mina läppar....vad.var.det.jag.sade?
Regeringen och Arbetsförmedlingen i skön samverkan ordsakade alla tiders huggsexa när de släppte fältet fritt för jobbcoaching. Jag fattar inte egentligen vad de tänkt från början egentligen, jag menar var detta inte AF:s jobb från början?
Man kan ju jämföra det med att gå på restaurang och när kyparen kommer och du ska beställa maten säger kyparen:
"Maten kommer strax, så fort kocken har anställt någon för att laga maten!"
Upp och nedvända världen är det vad det blivit. Men det är faktiskt ett symptom på hur alliansens så kallade arbetslinje fungerar, NOT! Det är ju inte de arbetslösas fel som regeringen tycks tro att de är utan jobb utan
a) de har fått sluta eller
b) jobben har inte funnits från början..
Men säg det till en broilerpolitiker som aldrig har gjort ett skapandes grand i hela sitt liv (helt osökt kommer namnet Reinfeldt för mig). Det finns ju inga jobb hur många du än friskskriver men några måste ju ha något att göra så därför låter vi ena halvan av de arbetslösa coacha den andra halvan ungefär.
Briljant regeringen, briljant!
Jag skällde om det här tidigare och ansåg då att det bara öppnade för charlataner och titta vad som hände!
Det är inte ofta man kan berömma kvällstidningar men den här gången måste en eloge gå till Aftonbladet och deras artikelserie om stora arbetslinjefiaskot.

2 kommentarer:

Rose-Marie Sandelius sa...

Ja det blev en enda röra...blåsmet av värsta kaliber.
Dom inkompetenta hamnar som politiker verkar det som....ju högre upp ju mer korkade saker klubbas igenom.
Kunde man inte ha räknat ut med arselet att sjuka inte kommer att få jobb...har dom inte fattat på regerings och politikernivå att det INTE finns jobb till alla..det finns ju inte ens för friska...
Sakramentiska skapelser!
Och att öppna upp för scharlataner är ju en jädra katastrof...healas och hypnotiseras..jamen vad fan är detta..

Eduronflux sa...

Blåsmet av värsta kaliber hahaha...