måndag 2 november 2009

Obegriplig guldfest

...noterar bara att dagens mest obegripliga, för mig åtminstone, rubrik står Aftonbladets sportbilaga Guldextra för. Jag är visserligen totalt ointresserad av fotboll men så mycket vet jag att AIK vann (allsvenskan, elitserien?) något i fotboll och att det var stort, men ändå, smaka på den här rubriken eller vad den ska föreställa:
-Fick du skjuts av "Dulle" i natt?
Mutumba: "Haha, nä, jag åkte hem med mitt folk från byn...
Jag blev helt ställd, vad var detta? Vem är Mutumba, vilka var folket och vilken by?
Men så läste jag vidare och det framgick att Mutumba tydligen chattade med Aftonbladets läsare och då förstår man att Mutumba tydligen lirar fotboll, tydligen gör han det i AIK och så vidare. Sedan kunde man visst läsa ALLT om AIK:s guldfest här!
Listigt drag av AB där, man måste ju bara läsa vem som åkte hem med vem...näe...jag gör det inte men för er skull har jag länkat vidare så läs ni allt om AIK:s guldfest coh lite till.
Jag bryr mig inte :O
Fast fortfarande undrar jag ju lite vilka "mitt folk" var och var byn ligger och heter...

Inga kommentarer: