onsdag 6 januari 2010

Anna Anka och TV3

Av vissa skäl som jag inte tänker gå in på här kommer jag förmodligen inte att skriva något vare sig i morgon eller i övermorgon. Man kan ju bli lätt mätt på detta med bloggande eller vad man skall kalla det. Fast det är inte det denna gång.
Jag hade tänkt att detta skulle blir en ren upplysning och lilla uppehållet och så inget mer men så kom jag på en liten grej.
Det handlar om TV3 och deras kärlekshistoria med Anna Anka. Jag behöver väl inte gå in på vem hon är men, mina damer och herrar, detta blir första och sista gången jag kommer att skriva om henne i denna spalt.
Fast skall sanningen fram så är det väl inte så mycket om henne som om TV3 och deras, ska vi säga, verkligt låga beteende. Ja, eller TV3 i förlängningen ska vi väl säga eftersom de är de som köper Robert Aschberg och produktionsbolaget Strix alster. De sistnämnda har jag skrivit om tidigare.
Nå, det var en sidspår, det jag egentligen vill ha fram och jag skiter i hur mycket de får snyta ut för att pröjsa fru Anka men saken är den att de utnyttjar att hon orsakar rubriker och rabalder med sina uttalanden och agerande i rutan. Det vore väl inga problem i vanliga fall men saken är ju den att kvinnan är sjuk Det kan ju vem som helst med en smula insikt se.
Kvinnan är ju en mytoman till att börja med och hon lever ju inte i verkligheten. Jag har sett ett halvt program med henne och hört ett helt och min diagnos står fast.

Jag tycker att Aschberg, Strix samt TV3 och för den delen alla skvallertidningar också, borde skämmas ögonen ur sig för att de utnyttjar en människa som uppenbarligen inte är frisk.
Lämna henne och hennes låtsasvärld ifred.
Då kan hon kanske till slut få den vård hon behöver och under tiden kan kanske nyss nämnda media ägna sig och väsentligare saker i vår värld.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ..kvinnan är sjuk..helt klart.
Hon borde få leva i sin villfarelse om att hon är ett varumärke och världsbäst ;)

Murveln funderar sa...

Nu är det de facto så att kvinnan är i desperat beoh av stålar, herr Anka skrev ju ett äktenskapsförord. Smart kille!
Så hon mjölkar ut allt hon kan av ivriga TV 3 som ju inte är kända direkt för sina skrupler...
Alltid dessa pengar i allt!