onsdag 21 april 2010

Vulkanaskans offer

Där, jag sade det, vulkanaska. Ja jösses vilka katastrofscener vi har matats med. Man kunde ha trott att 3:e världskriget brutit ut men det var bara några resande som satt fast i ett par dar någonstans. Fast det lät eller skrevs som om ihjälsvultna flygpassagerare låg i drivor på flygterminaler runt om i Europa efter att ha irrat runt i ett vulkanaskefyll töcken och sedan gett upp.
Nisse 37 utbrister i TV med darr i rösten "Jag har irrat runt nu i flera timmar och inte fått något flyg hem och mina anhöriga som väntar i Hästveda 4 mil härifrån" typ.
Ja, logistiken brister likt vårknoppar och ont gör det för flyg är det enda färdmedlet som finns av vad det verkar helt plötsligt.
Undrar hur media reagerar när en riktig katastrof inträffar.
Hur som helst. Nu ska väl flygbolagen få ersättning för annars går de omkull. Innan flygbolagen var det biltillverkarna och innan dess bankerna. Vilken bransch blir det härnäst? En sak är då klar. Inte får vi som är längst ner i ekonomins näringskedja någon ersättning. Force majeure någon?

1 kommentar:

Murveln funderar sa...

En bländande analys av vår bistra vardag, alltså VÅR! Inte af Donners som dessbättre står inför skranket pga ett av de vidrigast brott man hört talas om. Enligt mig har han nu gerr den fulländade "pengapsykopaten" ett ansikte!
Det är fan i mig ingen vacker syn!
Tack för bloggen!