söndag 9 maj 2010

Svenskar är masochister?

Svenskarna, i alla fall tillräckligt många av oss/dem måste var en sorts masochister eller också, hemska tanke, så stämmer det utländska epitetet ”die dumme schweden” verkligen in och många av oss är dumma. Varför säger jag nu så undrar vän av ordning?

Fredrik Reinfeldt och Alliansen blir svaret. Alltså, jag kan förstå att de blev valda till regeringsmakten 2006 och det må vara förlåtet men det faktum att Reinfeldt står högt upp på popularitetslistorna gång efter annan efter valet är obegripligt.

Mannen ljuger och ljuger och ljuger och när han inte gör det så hittar han på + det faktum att han öppet har deklarerat att han finner det svenska folket hjärntvättat och mentalt handikappat.

-Ja tack snälla Fredrik, ylar svenska folket i kör och höjer honom till skyarna. Obegripligt.

-De som är sjuka, på andra sätt oförmögna att arbeta och pensionärerna inte att förglömma är egentligen bara lata bidragstagare som inte ska ha en spänn, fortsätter Reinfeldt.

-Oja, kvider svenska folket, nu i extas.

- Min människosyn står inte Hitler och Stalin efter för folk är bara lata kräk som ska ha morot och piska annars gör de inte ett skapandes grand, myser Reinfeldt

Ja tack, snälla Reinfeldt, piska oss, stönar svenskarna av välbehag.

Jag skulle kunna fortsätta så här ad nauseum men det gör jag inte för då börjar jag bara kräkas. Men frågan står kvar, vad är det för fel på svenska folket? De kan väl ändå inte vara så korkade och kortsynta att de byter ut några hundringar i plånboken i månaden mot ingen eller obefintligt personlig integritet, tänk FRA och IPRED, sämre arbetsvillkor, sämre kulturvillkor och dyrare, sämre och dyrare sjukvård, sämre och dyrare skola, högre bilförsäkring, sämre och dyrare snart sett allting eller är de så girigt kortsynta?

I så fall blir jag uppriktigt sagt ledsen för då lever jag i en nation vars invånares tidigare människovänliga solidaritet har bytt ut mot kortsiktigt girighet. Men fortsätt ni rösta på alliansen så att de kan låna upp miljarder och så att de kan sälja ut det allmänna, som folket har sparat ihop till, för att bekosta skattesänkningar för dem som har mest.

Rea ut Sverige bara och sedan kan vi ställa oss i samma kö som diverse diktaturer i Afrika eller något och hoppas på att rika Kina tänker på oss när det är dags för bidrag. För med nuvarande regering och politik så kommer Sverige och svenskarna oundvikligen bli ett land av bidragstagare, fast på ett internationellt plan och då får ju Reinfeldt i och för sig rätt till slut, fast han var ju tvungen att själv se till det.

Inga kommentarer: